Een klein foutje is zo gemaakt…

Een klein foutje is zo gemaakt…

Anno 2021 is het versturen van een mailtje zo gepiept. Maar letten wij ook goed op van wie we een mailtje krijgen? Helaas komen wij nog steeds klanten tegen die op een link klikken en vervolgens een hoop ellende hebben aangehaald.

“Dag meneer, uw domeinnaam is nog vrij, die moet u wel gauw vastlegen, zullen wij dat voor u doen? Kost maar 326 euro en dan is hij 5 jaar in uw bezit”…. 

Geregeld krijgen wij berichten van klanten die vragen hoe dit zit en waarom ik dit bericht naar hun stuur, “jullie regelen toch onze IT zaken?” Hele begrijpelijk vraag natuurlijk, ik ben blij dat men ons belt maar helaas zijn er ook klanten die een bepaalde druk voelen en toch maar snel betalen.

Ander voorbeeld? “Dag meneer/mevrouw, uw e-mail inbox zit vol, klik hier om op te schonen of om uw inboxruimte te vergroten”.

Herkend u dit soort berichten? “Bedrijven” die dit soort mailtjes versturen zijn m.i. vervelend bezig. 

Beste klant of kennis, let alstublieft goed op van wie u een bericht krijgt. In deze tijd willen steeds meer mensen rijk worden door rottigheid uit te halen. Klik niet zomaar op een willekeurige link, ook niet in whatsapjes.

Wanneer u uw website, webshop of IT aan ons hebt uitbesteed dan krijgt u van ons persoonlijk bericht mocht dat nodig zijn. En bij vragen, bel gerust, is nog gezellig ook!

Gelukkig zijn er steeds meer klanten die hun systemen (computer/laptops) goed beveiligen. Zo werken veel van onze klanten in de cloud met Office365 en hebben wij hun systemen van een goede anti-virusscanner voorzien. Echter blijft het noodzakelijk dat wij voorzichtig zijn, wij ondersteunen u daar ook graag in.

Fijn weekend allemaal!

Op de hoogte blijven?

Volg ons

Klik hier rechts op Facebook, Instagram of LinkedIn
of klik hier en ontvang periodiek gratis advies.